YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin

ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ Δ’ ΜΕΡΟΣ ( ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ)

PDF Print E-mail
| Συντάχθηκε απο τον/την sportsteam   
Share

Αν εκπαιδεύονται τα παιδιά μόνο στην τεχνική (εννοώντας ντρίπλα, υποδοχή, πάσα κλπ.) μήπως είναι...σαν να διδάσκεις σε ένα νέο οδηγό επιδεξιότητες, "κόλπα" αλλά όχι βασικές λειτουργίες και συμπεριφορά όταν έρθει η καθημερινότητα, η οδήγηση σε ρεαλιστικές συνθήκες;

Και η άμυνα; Όλα αυτά που ζητούνται και συμβαίνουν στα υπόλοιπα 90+ λεπτά εκτός από τα 120" δευτερόλεπτα της προσωπικής σου "ζεϊμπεκιάς" στον αγωνιστικό χώρο;

(Τόσος ο απόλυτος χρόνος που ο ποδοσφαιριστής κατέχει την μπάλα στα πόδια του).

Οι μονομαχίες είναι μόνο επιθετικού χαρακτήρα;

Κι αν ο παίκτης δοκιμάζεται  απέναντι σε αμυνόμενο χωρίς ανάλογη κατάρτιση...μήπως αποδειχτεί λιγότερο ικανός στο μέλλον από όσο δείχνει σήμερα;

Επίσης, αυτή η επιμονή, στο να αφήσουμε ελεύθερα τα παιδιά να δημιουργήσουν (αυτονόητο): τους παρουσιάζουμε την αλήθεια, λέγοντας τους τη μισή μόνο;

Κρύβοντας τους, πως ελεύθερος άνθρωπος είναι μόνο αυτός που αναλαμβάνει την ευθύνη του; Το οποίο σημαίνει δουλειά, σεβασμό στη συνύπαρξη, κόστος (π.χ κλείδωσε την πόρτα του δωματίου σου ώστε να έχεις προσωπικό χρόνο και χώρο. Μόνο όταν φροντίζεις ο ίδιος για την καθαριότητα του και αργότερα για τα ρούχα σου.

Όσο μπαίνει η μαμά για όλα αυτά, πως να κλειδώσει η πόρτα) ;

Τέλος... αν τα παιδιά έχουν υποχρεώσεις και το ποδόσφαιρο αποτελεί απλά διέξοδο και διασκέδαση.

Γιατί τα "μαντρώνουμε" σε συρμάτινα γήπεδα; Σε ομάδες; Γιατί ζητάμε συνέπεια, αγώνες, σκορ και αμοιβές από τους γονείς;

Υποσχόμενοι κάποιο μέλλον για τα παιδιά τους;

Θα αφήναμε ένα παιδί "ελεύθερο" να μάθει μόνο του ξένη γλώσσα;

Να πειραματιστεί χωρίς επιτήρηση στο μπαλκόνι ώστε να μάθει τις επιπτώσεις του ύψους;


TOTAL FOOTBALL

Όταν όλοι θαύμασαν- ακόμα και σήμερα συνεχίζουν- το total football για το συνδυαστικό ποδόσφαιρο, την παραγωγικότητα του, το θέαμα. Λίγοι συνέλαβαν πως η φαινομενικά άναρχη κίνηση, προϋπέθετε κανόνες συμπεριφοράς και σεβασμού του συμπαίκτη, της ομάδας και του στόχου του συνόλου.

Για κάθε ανάληψη ελεύθερης πρωτοβουλίας και ενέργειας στην επιθετική λειτουργία, άσχετα θέσης, ρόλου (κανείς δεν εμπόδιζε τον αριστερό ακραίο αμυντικό να βρεθεί ως δεξιός ακραίος επιθετικός), υπήρχε μια αντίστοιχη κίνηση, υποχρεωτικά, συμπαίκτη που κάλυπτε τον ανάλογο χώρο.

Καμία εξαίρεση στον κανόνα αυτό, ούτε για τον αρχηγό Κρόϊφ.

Αντίστοιχα ήταν τόσες οι λειτουργίες ομαδικά, υποομαδικά, ατομικά χωρίς μπάλα.

Αυτές που έδιναν ουσιαστικά την υπεροχή, το πλεονέκτημα στον αγωνιστικό χώρο.

Ο ίδιος ο Ρίνους Μίχελς είχε καταστήσει σαφές πως για αυτόν το ολοκληρωτικό ποδόσφαιρο σημαίνει το ασταμάτητο, σε κάθε χώρο pressing του συνόλου των παικτών της ομάδας του.

Όπως σήμερα της Μπαρτσελόνα, της Μπάγερν, των εθνικών ομάδων της Ισπανίας και της Γερμανίας που υιοθέτησαν και εξέλιξαν το μοντέλο.

Άψογοι τεχνικά τότε  (1974) και παγκόσμιοι πρωταθλητές του 70,  οι Βραζιλιάνοι. Έφτανε μόνο  αυτό;

Όχι. Το pressing, η εφαρμογή του τεχνητού off-side , κάθε κίνηση χωρίς την μπάλα σε όποια λειτουργία. Η ικανότητα να μειώνεις  ή να μεγαλώνεις τις διαστάσεις του αγωνιστικού χώρου, σύμφωνα με τις καταστάσεις και τις εκάστοτε ανάγκες είναι που κάνουν την διαφορά.

Όπως η εκπαίδευση και η φιλοσοφία σε αυτά ακριβώς τα πρότυπα.

 

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Στην παρούσα καταγραφή και αξιολόγηση ( αφορά μόνο την έρευνα πάνω στην κινησιολογία και την εφαρμογή της σε ρεαλιστικές συνθήκες αγώνα) του τμήματος Junior της ακαδημίας Ajax Α.Ο. Ιλίου επιχειρήθηκε μια πρώτη προσέγγιση. Σε μια ομάδα παιδιών που εκπαιδεύονται σε αυτά τα πρότυπα.

Είχε προηγηθεί μια απλή καταγραφή -  παρακολούθηση με αντίπαλο αντίστοιχο τμήμα του Ολυμπιακού Πειραιά. Ακολούθησε αυτό με την εξαιρετική και ονομαστή για την ποιότητα της ακαδημίας Παθιακάκη.

Και στα δύο παιχνίδια το αποτέλεσμα ήταν η ήττα, στο πρώτο με 4-0, στο δεύτερο με 2-0.

Φυσικά αυτό δεν απασχόλησε ούτε τον προπονητή του τμήματος (παρακολουθεί τα παιχνίδια από την εξέδρα, αρκούμενος στη δουλειά που γίνεται κάθε εβδομάδα εδώ και πέντε μήνες). Ούτε την αξιολόγηση (σε καμία περίπτωση δεν αφορά το ατομικό επίπεδο, μιλάμε για ηλικίες 2006).

Σκοπός της ανάλυσης αυτής είναι να αποτυπωθούν τα στοιχεία του παιχνιδιού με βάση την έως τώρα πρόοδο. Μιας ομάδας παιδιών που δεν είναι αυτό που ονομάζουμε ταλέντα - όχι τουλάχιστον με την έως τώρα αντίληψη και εκδοχή- που  δεν υπερτερούσαν τεχνικά όταν ξεκίνησαν το δικό τους ταξίδι στο άθλημα που αγαπούν και κάνουν τα πρώτα τους βήματα.

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ - ΚΑΡΤΕΣ – ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

 

ΟΙ ΜΟΝΟΜΑΧΙΕΣ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΑ ΚΑΙ ΖΩΝΕΣ

 

ΚΛΕΨΙΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΒΙΑΣΤΑ ΛΑΘΗ

 

ΠΟΣΟΣΤΑ ΣΥΝΟΛΟΥ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΕΩΝ

 

ΧΑΡΤΕΣ ΑΜΥΝΤΙΚΩΝ ΜΟΝΟΜΑΧΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΩΝ

 

ΧΑΡΤΗΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΩΝ  ΜΟΝΟΜΑΧΙΩΝ  ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΩΝ

 

ΧΑΡΤΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΑΒΙΑΣΤΩΝ ΛΑΘΩΝ

 

ΧΑΡΤΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΚΛΕΨΙΜΑΤΩΝ


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Η ακαδημία Α.Ο Ιλίου κέρδισε το ποσοστό των μονομαχιών που καταγράφησαν. Ήταν αμυντικού χαρακτήρα στο μεγάλο ποσοστό τους και όχι επιθετικού.

Βάση διαφοράς τεχνικής ποιότητας και χαρακτηριστικών κρίνονται ως πολύ καλά τα ποσοστά των  μεταβιβάσεων.

Εξαιρετική το ποσοστό ευστοχίας στα σουτ που επιχείρησαν ( όλα εντός περιοχής σε κατάσταση τετ α τετ με τον τερματοφύλακα, το ένα με κατάληξη το δοκάρι).

Ο μεγάλος αριθμός των αβίαστων λαθών οφείλεται σε μεταβιβάσεις από επαναφορά της μπάλας σε ελεύθερα κτυπήματα άουτ χωρίς στόχο ( σε άσκοπες απομακρύνσεις της μπάλας, σε βιαστικές πάσες χωρίς στόχο) και ήταν αυτές που μπορούν να εξηγήσουν και το σκορ του αγώνα.

Τα γκολ που δέχθηκε η ομάδα προήλθαν από στατικές φάσεις. Κόρνερ και χτύπημα φάουλ από απόσταση, ψηλά στο τέρμα (αντίστοιχα  δύο γκολ και στο πρώτο παιχνίδι).

Τέλος, ως παρατηρητής στα δύο παιχνίδια:

- ήταν ομάδα με σταθερό ρυθμό ανεξάρτητα σκορ, χρόνου, καταστάσεων.

- με κοινά ατομικά χαρακτηριστικά στον τρόπο ατομικής άμυνας (στάση σώματος, χρόνος αντίδρασης) .

- με θαυμαστή για την ηλικία τους αντίληψη του χώρου και χρόνου (αλληλοκάλυψη, μετατόπιση, αντεπίθεση στον ανοικτό χώρο)  προέρχονται από τον τρόπο φιλοσοφίας και προσέγγισης παρά σε τακτική εργασία που είναι αδύνατη σε αυτή την ηλικία.

- οι αλλαγές αποτελούσαν επιλογές των ίδιων των παικτών, χωρίς παρέμβαση του προπονητή τους, βάση επικοινωνίας και αμοιβαίας συνεννόησης των παιδιών.

 

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ

Όπως είχε επισημανθεί από το πρώτο μέρος, το τέλος των άρθρων που αφορούν την κινησιολογία και την εφαρμογή της στο ποδόσφαιρο ήταν με καταγραφή, ανάλυση και αξιολόγηση σε ρεαλιστικές συνθήκες.

Ολοκληρώθηκε η σειρά αυτή: όχι η έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας θα ανακοινωθούν στην πρώτη επίσημη παρουσίαση της κινησιολογίας ποδοσφαίρου από τον δημιουργό της κ.Μπούτρο, στις 23 Μαϊου, στο θέατρο Αρχέλαου.

Όπως θα συνεχιστούν οι μετρήσεις και η καταγραφή σε σειρά αγώνων και προπονήσεων.


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ

Head of FSA-statistical analysis-Στατιστικολόγος / Αναλυτής ποδοσφαίρου / Προπονητής UEFA

Απόφοιτος από το ‘Εργαστήρι Δημοσιογραφίας Από το 1992, ‘Galanis Sports Data’: εξειδικευμένες στατιστικές μετρήσεις – αναλύσεις, για κορυφαίες ομάδες σε Ελλάδα και Ευρώπη, στο Champions League & UEFA CUP, καθώς και για την Ελληνική εθνική ομάδα ποδοσφαίρου, με αξιολόγηση όλων των ματς και προώθηση των αποτελεσμάτων στο προπονητικό team.


Διαβάστε επίσης

- Η ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ( Α’ ΜΕΡΟΣ )

- Η ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΜΕΡΟΣ Β’

- Η ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΜΕΡΟΣ Γ’


Τμήμα ειδήσεων Sports-Academies.gr

Share
 




powered by στοιχημα
YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ