YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin
YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin

Δημήτρης Ελευθεριάδης: «Πάσχουμε από πολύ μικρή ηλικία στην συνεχή κίνηση»

PDF Print E-mail
Tuesday, 27 October 2015 19:50 | Συντάχθηκε απο τον/την sportsteam   
Share

Ο Δημήτρης Ελευθεριάδης βρίσκεται κοντά στα νέα παιδιά με στόχο και σκοπό να τους μεταδώσει ερεθίσματα από το σύγχρονο ποδόσφαιρο. Είναι ένας προπονητής που ¨επιμένει¨ στο σωστό και όμορφο ποδόσφαιρο που πρέπει να μαθαίνουν τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία.

Μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα έχει αποκομίσει αρκετές εμπειρίες στον χώρο της προπονητικής.

Συναντήσαμε τον κ. Ελευθεριάδη για να μάθουμε την δική του άποψη για τις αναπτυξιακές ηλικίες του ποδοσφαίρου και για άλλα πολλά!

Ο φιλόδοξος και γεμάτος ενέργεια προπονητής  μας μίλησε αποκλειστικά στο Sports-Academies.gr:

-Σε ποιο σωματείο βρίσκεσαι αυτή την στιγμή;

Εδώ και τρεις εβδομάδες περίπου είμαι προπονητής της Μικτής νέων της Εύβοιας.

-Ποιος πρέπει να είναι ο στόχος των παιδιών;

Πρέπει να μάθουμε στα παιδιά από μικρή ηλικία να θέλουν την σωστή εκπαίδευση, να παίζουν ελκυστικό ποδόσφαιρο  και αν μέσα από αυτά έρθει η νίκη, τότε θα καταλάβουν ότι βρίσκονται πραγματικά σε πολύ καλό δρόμο. Ακόμη και στο σύγχρονο ποδόσφαιρο στις μεγάλες ομάδες δεν είναι ο μόνος στόχος η νίκη, αλλά το συνδυαστικό ποδόσφαιρο και το θέαμα.

-Ποια είναι η άποψή σου για το ποδόσφαιρο στην Ελλάδα όσον αναφορά τις ακαδημίες;

Έχουν γίνει βήματα προόδου. Αλλά αυτό που έχω παρατηρήσει σε σύγκριση με ομάδες του εξωτερικού πάσχουμε από πολύ μικρή ηλικία στην συνεχή κίνηση. Στην νοοτροπία μας υπάρχει αλλαγή, η παιδεία μας, μας  δυσκολεύει να αλλάξουμε όμως γιατί γενικά είμαστε σαν άνθρωποι του βολέματος που δύσκολα κινούμαστε.

-Σε οργανωτικό επίπεδο υστερούμε από ομάδες του εξωτερικού;

Ναι υστερούμε. Εδώ στην Ελλάδα δεν επενδύουμε στις ακαδημίες και όταν το κάνουμε είναιμόνο από ανάγκη. Κακώς δεν το βλέπουνε οι παράγοντες του ποδοσφαίρου και οι επιχειρηματίες σαν επιχείρηση που θα τους αποφέρει κέρδη αργότερα.

-Οι  Έλληνες προπονητές που υστερούνε;

Η παιδεία μας δεν μας αφήνει να εξελιχθούμε. Τεχνικές γνώσεις και ικανότητες έχει ο Έλληνας προπονητής αλλά όπως είπα και πριν λόγω της κουλτούρας μας δεν μπορούμε να πάμε βήματα παρακάτω. Θα πρέπει να έχουμε συνεργάτες και σίγουρα στο τεχνικό επιτελείο θα πρέπει να υπάρχει ψυχολόγος.

- Ακούγεται έντονα ότι τα παιδιά έχουν έλλειψη γνώσεων στο κομμάτι της τακτικής, ποια είναι η γνώμη σου;

Είμαστε σαφώς πίσω σε αυτό το κομμάτι. Υπάρχει μία παρεξηγημένη εκδοχή, θα πρέπει να εισάγουμε με βάση την κάθε ηλικία παιχνίδια τακτικής στην προπόνηση.

-Πέρασες ένα μεγάλο χρονικό διάστημα στην Χαλκίδα, αναλαμβάνοντας κάποια τμήματα υποδομής και ήσουν βοηθός προπονητή στην πρώτη ομάδα. Ποιες είναι οι απόψεις σου από το πέρασμά σου εκείνο;

Η Εύβοια πραγματικά με έχει αγκαλιάσει. Είναι το σπίτι μου πλέον εδώ, έχω ζήσει μεγάλες στιγμές με την Χαλκίδα. Ξεκίνησα στους παίδες και ήμουν στο τεχνικό επιτελείο της πρώτης ομάδας. Στάθηκα τυχερός γιατί ήμουν στο πλάι του Γιώργου Λάμπρου ο οποίος είναι ένας πραγματικός  δάσκαλος του ποδοσφαίρου. Η Χαλκίδα είναι μεγάλη ομάδα και πιστεύω πως κάποια στιγμή θα επιστρέψει εκεί που ανήκει στα μεγάλα πρωταθλήματα.

-Ο Έλληνας προπονητής σε μία αντρική ομάδα φοβάται να εμπιστευτεί ένα νέο παιδί;

Όταν βάλεις ένα νέο παιδί στον αγώνα σημαίνει ότι τον εμπιστεύεσαι, ρισκάρεις και αναλαμβάνεις την ευθύνη. Όταν όμως βάλεις τον έμπειρο ποδοσφαιριστή την ευθύνη την έχει ο ποδοσφαιριστής. Στην Ελλάδα όλοι κρινόμαστε από το αποτέλεσμα και κοιτάμε μόνο το σήμερα. Άρα επειδή υπάρχει η αντίληψη του σήμερα και καθόλου του αύριο, ναι ο  προπονητής στην Ελλάδα δύσκολα θα εμπιστευτεί κάποιο νέο παιδί.

-Φέτος έζησες μία εμπειρία στην Κύπρο και συγκεκριμένα ήσουν στο τεχνικό επιτελείο του Ερμή Αραδίπου, τι σου έμεινε από αυτήν την εμπειρία;

Υπάρχουν αρκετές διαφορές με την Ελλάδα. Έχουμε και κοινά αλλά σε θέμα οργάνωσης είναι καταπληκτικά στην Κύπρο. Υπάρχει πρόοδος και αυτό είναι θέμα νοοτροπίας και οργάνωσης. Η κουλτούρα τους παίζει σημαντικό ρόλο και είναι πολύ θετικοί στο κομμάτι να εξελιχθούν. Σωστή δουλειά γίνεται ακόμα και στις ακαδημίες τους.

-Γνωρίζουμε πως τρέφεις μια συμπάθεια προς τα πρόσωπα Γκουαρδιόλα, Κρόιφ και Μίχελς. Γιατι;

Υπάρχει μία ιδιαίτερη συμπάθεια προς τον Πεπ Γκουαρδιόλα και τον Γιόχαν Κρόιφ, αλλά ως «ιδέες». Έχω μεγάλη αγάπη για τον Κρόιφ από παιδί, τον οποίο έζησα και θαυμάζω το γεγονός ότι αυτό που υπήρχε στην Ολλανδία το έσπειρε στην συνέχεια στην Βαρκελώνη. Υπάρχει μία φυσική συνέχεια και η εμμονή μου είναι με το ολοκληρωτικό ποδόσφαιρο, γιατί όλες οι ομάδες που κατάφεραν να έχουν αυτόν τον τρόπο παιχνιδιού αγαπήθηκαν, χωρίς πολλές από αυτές να κατακτήσουν κάποιους τίτλους.

Η Εθνική Ολλανδίας με προπονητή τον Μίχελς ήταν κάτι το ιδιαίτερο . Η ομάδα της τότε Ολλανδίας ήταν ένα σύνολο πειθαρχημένο, με μία αναρχία μέσα στο γήπεδο από ισχυρές προσωπικότητες, υπήρχε ελευθερία κινήσεων με σοβαρές υποχρεώσεις  που είχαν οι παίχτες μέσα στον αγωνιστικό χώρο.

Η δικαιοσύνη στην ζωή και στο ποδόσφαιρο πολλές φορές είναι ηθική. Θεωρώ  πως ήταν εκπληκτικό το γεγονός συνύπαρξης εκείνης της ομάδας. Ο Κρόιφ έδινε το καλό παράδειγμα συμμετέχοντας και ο ίδιος στο ανασταλτικό κομμάτι, αλλά όλη η ομάδα κουνιόταν γύρω από τον μαέστρο της.

-Τι θα συμβούλευες ένα νέο παιδί που θέλει να μπει στον κόσμο της προπονητικής;

Θα συμβούλευα τα νέα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με την προπονητική να έχουν και άλλα σημαντικά εφόδια, όπως να γνωρίζουν ξένες γλώσσες, να έχουν μία ευρύτερη παιδεία και να μπορούν να γνωρίζουν από ψυχολογία που το θεωρώ πολύ σημαντικό. Μιλάμε για μπάλα αλλά ουσιαστικά δουλεύουμε στο ποδόσφαιρο το οποίο βαθύτερα ακόμα είναι «μυαλόσφαιρο», έχει να κάνει πάρα πολύ με την ψυχή και το μυαλό του ανθρώπου.


Επιμέλεια: Χρήστος Γκίνης

Τμήμα ειδήσεων Sports-Academies.gr

Share
 

YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin




Τελευταία Νέα

YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin
powered by στοιχημα
YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ




MEDIA GALLERY

Κ11:ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ-ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ

Κ12:ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ-ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ

ΠΑΙΔΕΣ ΕΠΣΑ: ΑΙΓΑΛΕΩ-ΑΕΚ 2-2


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.